Uw verzoek indienen

Na de registratie van uw verzoek om bescherming zal de Dienst Vreemdelingenzaken u uitnodigen om uw aanvraag officieel in te dienen.

Hoe gebeurt dat?

Bij uw registratie in het aanmeldcentrum deelt de Dienst Vreemdelingenzaken u een oproepingsdatum mee om uw aanvraag in te dienen. Die datum is minstens twee werkdagen later. De datum wordt geschreven op het bewijs van aanmelding dat u krijgt.

Als u in een opvangcentrum woont, zal uw sociaal assistent u tickets en een wegbeschrijving geven om naar de Dienst Vreemdelingenzaken te gaan op die datum.

Afspraken vinden altijd plaats om 8:00 's morgens en u moet alle familieleden (inclusief) kinderen en uw bewijs van aanmelding meenemen.

Deze afspraak vindt niet plaats in het aanmeldcentrum, maar in een ander kantoor van de Dienst Vreemdelingenzaken (Pachecolaan 44, 1000 Brussel).

Op de dag van de afspraak krijgt u een document genaamd Bijlage 26 als bewijs van de indiening van uw verzoek. Uw aanvraag is dan officieel ingediend.

Wat gebeurt er nadat de aanvraag officieel is ingediend?

De Dienst Vreemdelingenzaken schrijft een nieuwe datum op uw bijlage 26. Op die datum gaat u terug naar de Dienst Vreemdelingenzaken voor een gesprek. U moet dan ook een lijst met vragen invullen.

Voorbeeld van Bijlage 26 in het Frans