U wilt uw identiteitsdocumenten om een andere reden terug
Hoe doet u een aanvraag?
Stuur een e-mail naar cid.teruggavedocumenten@ibz.fgov.be in het Nederlands, Frans, Duits of Engels. Is uw aanvraag dringend? Vermeld dit.
Wat vermeld ik in mijn aanvraag?
Vermeld de redenen waarom u uw documenten terug wil. Voeg ook de nodige bewijsstukken toe.
Als DVZ uw redenen niet voldoende vindt, zullen uw documenten niet teruggegeven worden en zullen zij bij DVZ of CGVS in bewaring blijven.
Wanneer kan ik de documenten ophalen?
U zal via e-mail een uitnodiging ontvangen om uw documenten op te halen. Dit kan enkele dagen duren. Op de uitnodiging staat waar en wanneer u zich moet aanbieden.
Wie mag de documenten ophalen?
U moet persoonlijk uw documenten ophalen en u moet een ontvangstbewijs ondertekenen. U kan wel de documenten van uw minderjarige kinderen ophalen.
Kan u zelf niet komen? U kan iemand anders sturen. Deze persoon moet beschikken over een volmacht. Dit is een schriftelijk document waarin u deze persoon toestemming geeft om uw documenten op te halen. Dit document moet ook vermelden waarom u niet zelf de documenten kan komen ophalen. Voeg ook de nodige bewijsstukken toe.