Identiteitsdocumenten en vrijwillige terugkeer
Hoe doet u een aanvraag?
Stuur een e-mail naar cid.teruggavedocumenten@ibz.fgov.be in het Nederlands, Frans, Duits of Engels. Is uw aanvraag dringend? Vermeld dit.
Wat vermeld ik in mijn aanvraag?
Als u wil terugkeren naar uw land van herkomst, moet u dit aantonen met een ticketreservatie of een ingevuld REAB-formulier.
Wanneer kan ik de documenten ophalen?
U zal via e-mail een uitnodiging ontvangen om uw documenten op te halen. Dit kan enkele dagen duren. Op de uitnodiging staat waar en wanneer u zich moet aanbieden.
Wie mag de documenten ophalen?
U moet persoonlijk uw documenten ophalen en u moet een ontvangstbewijs ondertekenen. U kan wel de documenten van uw minderjarige kinderen ophalen.
Kan u zelf niet komen? U kan iemand anders sturen. Deze persoon moet beschikken over een volmacht. Dit is een schriftelijk document waarin u deze persoon toestemming geeft om uw documenten op te halen. Dit document moet ook vermelden waarom u niet zelf de documenten kan komen ophalen.